Over ons
Waarom Printwinkel?
Waarom zou u voor Printwinkel kiezen? Er zijn immers diverse verkooppunten, zowel in de detailhandel als op het Internet, die, net als Printwinkel toners, inkt-navulsets en compatible inktcartridges aanbieden. Toch heeft Printwinkel zich weten te onderscheiden ten opzichte van andere aanbieders. Dit geldt niet alleen voor de kwaliteit van onze producten welke ISO-9001 gecertificeerd zijn, maar ook voor de logistieke afhandeling van uw bestellingen welke u binnen 24 uur na het plaatsen van uw bestelling in huis kunt verwachten.
Printwinkel, Anno 2016-2018
Vanaf 2016 gaan wij onze organisatie verder stroomlijnen en uitbreiden, We gaan van 3 naar 2 magazijnen om sneller en completer te kunnen leveren bij voorkeur in 1 doos met 1 pakketdienst. Daarnaast wordt het assortiment uitgebreid met o.a. een ZEBRA labels lijn en andere onderdelen. Daarnaast is voor onze lokale en vooral ook onze buitenlandse klanten PayPal als betaalmethode toegevoegd. Vanaf 2018 gaan wij ons assortiment weer verder uitbreiden. We leveren nu ook compatible label cassettes van Dymo (D1 en Letratag) en Brother (TZE series).
Printwinkel, Anno 2024
Vanaf mei 2024 gaan wij over op onze nieuwe website. Hiermee voldoen we weer aan de huidige IT-standaarden (security en zoekfuncties) en kunnen we flexibel(er) inspelen op de veranderingen op de markt. Zo gaan we ook een 3D-printing aanbod realiseren.
Benelux organisatie
Printwinkel is een Benelux organisatie. Dit biedt voor u als klant een aantal voordelen. Zo kunt u op de gebruikelijke Nederlandse en Belgische methoden uw betalingen verrichten waaronder; betalingen via iDEAL/ Mistercash, creditcard en op rekening. Buitenlandse organisaties buiten de Benelux kunnen met PayPal of Creditcard betalen. Bij eventuele vragen of klachten kunt u ons gewoon per email of telefonisch bereiken en hoeft u zich niet in een buitenlandse taal verstaanbaar te maken. Naast een zeer groot assortiment, snelle leveringen en producten met een zeer hoge kwaliteit is de prijsstelling van Printwinkel zeer concurrerend. Niet alleen neemt Printwinkel genoegen met een kleine winstmarge maar, door afname op grote schaal heeft Printwinkel voor u scherpe inkoopprijzen weten te bedingen. Dit heeft geresulteerd in onze zeer scherpe prijsstelling.
Onze logistiek
Naast het onderscheid in de kwaliteit van onze producten kan Printwinkel zich tevens onderscheiden in de logistieke afhandeling van uw bestellingen. Alle producten die u op onze website aantreft kunnen wij direct uit voorraad leveren. Dit betekent concreet dat, wanneer u voor 15:00 uur (in de meeste gevallen tot 16:00 uur) een opdracht bij ons plaatst, u uw bestelling binnen 1 a 2 werkdagen (afhankelijk van de vervoerder) kunt ontvangen. Alle orders worden door onze order-processing afdeling nauwkeurig in de gaten gehouden waardoor u ervan overtuigd kunt zijn dat u uw bestelling snel tegemoet kan zien.
Garantievoorwaarden
Wij verzoeken u om de bestelling na ontvangst direct te controleren op volledigheid. Mocht u afwijkingen constateren met betrekking tot het ontvangen aantal en de inhoud, neem dan contact met ons op. Wij doen ons uiterste best om alle bestellingen zo spoedig mogelijk in behandeling te nemen. Mocht een bestelling binnen 3 werkdagen na verzending uit ons magazijn nog steeds niet bij u afgeleverd zijn, dan raden we u aan zo snel mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice.
Garantietermijn
U heeft op bijna alle Printwinkel producten 3 jaar fabrieksgarantie. De garantie is meer dan alleen het product: Door de inzet van een alternatief/huismerk product kan de klant nooit de garantiemogelijkheden van zijn/haar printer verliezen. Door het gebruik van supplies, die niet bij de originele fabrikanten zijn afgenomen, wordt de garantie van de printer tegenover de klant niet beperkt!
Garantieprocedure
Wanneer u een product van ons ontvangt, zorg dan dat u altijd de gebruiksaanwijzingen op de verpakking of in de meegeleverde handleiding opvolgt. Voor problemen met printersupplies adviseren wij om de handleiding van uw printer te raadplegen, hierin staan de meest voorkomende problemen en de bijbehorende oplossingen beschreven.
Indien een product direct na ontvangst niet goed of naar behoren functioneert, en u heeft de gebruiksaanwijzingen correct opgevolgd, neemt u dan contact op met onze klantenservice. Mocht blijken dat het product toch defect bij u is afgeleverd, dan zullen wij uw bestelling kosteloos omruilen of u een ander voorstel doen.
Wanneer u een product naar ons terug wilt sturen voor garantie, vragen wij u om de onderstaande procedure te volgen:
- Neem (binnen de garantietermijn) contact op met onze klantenservice voor het aanvragen van een RMA-nummer (Return Material Authorisation).
- Wij sturen dan het RMA formulier. Vul deze zo goed en volledig mogelijk in en mail deze naar info@printwinkel.nl of app een foto naar onze Whatsapp Business account. Zorg dat de onderstaande gegevens duidelijk vermeld staan:
• Uw naam
• Uw adresgegevens
• Uw telefoonnummer
• De omschrijving van het probleem
• Uw RMA-nummer
• Het oorspronkelijke ordernummer en voeg een kopie van uw factuur bij - Zorg dat het betreffende product zorgvuldig verpakt is voor u het verzendt.
- Stuur het defecte product uiterlijk binnen 5 werkdagen na ontvangst van het RMA-nummer retour.
Let op: u draagt zelf de verantwoordelijkheid voor de retourzending. Wij raden dan ook aan om uw pakket aangetekend te verzenden en het verzendbewijs zorgvuldig te bewaren.
Wilt u meer weten over onze garantievoorwaarden en eventuele uitzonderingen, raadpleeg dan onze Algemene Voorwaarden.
Verkeerde bestelling
Indien u een verkeerde bestelling bij ons heeft geplaatst, dan dient u dit uiterlijk binnen 7 dagen na de factuurdatum aan ons te vermelden. Dit kunt u doen door een e-mail te sturen naar info@printwinkel.nl
Houdt u er rekening mee dat voor elke verkeerde bestelling 15% restockingskosten in rekening worden gebracht. Producten die reeds zijn geopend of niet meer in oorspronkelijk staat zijn, kunnen niet worden geretourneerd. Producten die speciaal voor klanten zijn ingekocht kunnen eveneens niet worden teruggenomen.
Retouradres
Printwinkel.nl beschikt over verschillende magazijnen in de Benelux. Wanneer u contact met ons opneemt zullen wij u in de instructies laten weten naar welk retouradres met product verstuurd kan worden.
Let op: Stuur nooit zomaar een product aan ons retour zonder een geldig RMA-nummer. Volg altijd onze retourprocedure!
ISO-9001 Gecertificeerde producten
Onze Navulsets, Inktcartridges en Toner cartridges voldoen allemaal aan zeer strenge eisen. Al onze producten zijn ISO-9001 gecertificeerd. In dit kwaliteitssysteem is de volledige bedrijfsvoering geïntegreerd, naast research en ontwikkeling binnen de productie ook de wereldwijde vermarkting van het productassortiment.
Hieruit ontstaan de geringe uitvalspercentages:
– Toner <1% – 1,3%
– Inktjet compatible <,1%
– Inktjet refill <1,8% – 2,2%
DIN 33871 Normering
De DIN 33871 normering is speciaal opgesteld voor de fabricage van inktjetcartridges. Ze beschrijft de voortgangswijze en de productiestappen binnen de inktjetproductie. De DIN 33871 beschrijft daarmee niet automatisch de kwaliteit van een inktjetcartridge – noch van de productie. De inktcartridges welke door Printwinkel worden geleverd, worden geproduceerd volgens de opgaven van de DIN 33871 maar omdat diverse onderdelen door nieuwe worden vervangen worden de kwaliteitsopgaven van de DIN 33871 ver overtroffen.
Mogen wij iets voor u betekenen?
Neem gerust contact op
Wij zorgen dat uw bestelling keurig bij uw klant geleverd wordt. Dit kan volledig gepersonaliseerd.